Bevorderd gezond voedsel je leerprestaties?

Zo ja, hoe kan het dat dit je leerprestaties bevorderd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als je veel ongezond voedsel eet krijg je niet bepaalde vitamine binnen die kunnen zorgen voor een goede concentratie. Ik denk dat het alleen invloed op je prestaties is als je bijna geen gezonde dingen binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezonde voeding leidt tot betere prestaties van je lichaam op alle vlakken, of het nu sporten, slapen of denken is. Dus gezonde voeding heeft als gevolg dat het ook een positief effect heeft op je leerprestaties.
itsme
13 jaar geleden
Uiteraard! 'Je bent wat je eet' is een kreet die niet voor niks klopt. Al je energie haal je uit je voedsel (en een beetje uit het zonlicht) dus wees er bewust van dat alles wat via je mond naar binnen gaat, door je lichaam wordt opgenomen en als een brandstof wordt gebruikt.
Als je iets eet waar je niet goed tegen kan, dan krijg je er misschien pukkels of eczeem van, maar je kan er ook minder geconcentreerd door zijn, onrustig of zelfs heel moe. In dat geval beiinvloed het dus zeker je leerprestaties.